Często zastanawiamy się w jakich odstępach czasowych powinniśmy jadać posiłki. Większość zdaje sobie sprawę z tego, że regularne jedzenie to podstawa zdrowego odżywiania. Niestety, życie w pośpiechu nie sprzyja przygotowywaniu zdrowych posiłków. W pracy czy na uczelni często brakuje nam też czasu, aby zjeść drugie śniadanie czy obiad. Panują też odmienne przekonania co do tego jaką ilość posiłków powinniśmy zjadać w ciągu dnia. Tradycyjnie panuje przekonanie, że powinno się zjadać pięć posiłków dziennie. Część dietetyków uważa jednak, że odpowiednia jest już ilość trzech dobrze zbilansowanych posiłków. Ważne jest jednak odpowiednie umiejscowienie ich w czasie. Powinniśmy starać się jeść posiłki co trzy, cztery godziny. Pozwoli to na zachowanie nam energii w ciągu całego dnia. Regularne jedzenie zapobiega też nagłym skokom insuliny, co jest szczególnie ważne dla osób z cukrzycą bądź insulinoopornością. Jeżeli jemy pięć posiłków dziennie, to starajmy się aby dwa z nich spożywać w formie przekąski. Możemy zjeść owoc czy jogurt. Ważne jest to, żeby się nie przejadać. Pozostałe trzy posiłki, mogą mieć większą kaloryczność. Jeśli bliższa jest nam teoria, że powinniśmy zjadać trzy posiłki, to pamiętajmy o tym, by zawierały odpowiednią ilość kalorii.