Nie ma co się oszukiwać. Plan dietetyczno treningowy to podstawa w każdym sporcie. Jeśli poświęcimy sporo czasu na zgłębienie tego fascynującego tematu, to możemy stać się trenerami samych siebie i dzięki temu znacznie polepszyć wyniki w naszych aktywnościach. Jak się do tego zabrać?

Źródła

Najpierw trzeba zgromadzić wiedzę. Warto zaopatrzyć się w dobre książki sportowców czy trenerów na temat treningów i diet. Możemy znaleźć je w księgarniach, internecie, a jeśli nie mamy pieniędzy, to można wyruszyć na poszukiwania do okolicznych bibliotek. Obecnie w sieci jest tyle profesjonalnych publikacji na ten temat, iż nic nas nie ogranicza!

Najpierw trening

Układając plan dietetyczno treningowy, należy zacząć od skupienia się w pierwszym etapie na treningu. Dopiero mając odpowiednio rozplanowane jednostki treningowe, będziemy wiedzieli jakiej diety potrzebujemy np. dzięki temu, że uwzględnimy wysiłek danego dnia, będziemy wiedzieli, ile potrzebujemy dostarczyć kalorii organizmowi.

Później dieta

Gdy już mamy ustalone treningi to wiemy, kiedy musimy spożywać więcej kalorii (np. cięższe treningi), a kiedy mniej (np. regeneracja, osiąganie wagi startowej). Możemy także dokładnie ustalić pory posiłków, dostosowując je do pór treningów.

Czy da się samodzielnie?

Zdecydowanie plan dietetyczno treningowy jest możliwy do stworzenia za darmo, korzystając tylko z mnóstwa swojego wolnego czasu. Jednak do tego procesu potrzebujemy wielu dziesiątek godzin poświęconych na zdobywanie wiedzy i poszerzanie jej w praktyce. Czasami lepiej jest skorzystać i tak z pomocy kogoś z doświadczeniem.

Sprawdź https://potreningu.pl/